March 31, 2015

Abang besar (3)

Hari ni saya kembali ke pejabat. Abang saya dibenarkan pulang ke rumah selepas 6 hari di hospital, maknanya dah 3 hari ada kat rumah. Semalam ada temujanji check up dan buat temujanji untuk checkup akan datang. Sakit kepala bagai nak pecah kepala yang amat masih lagi. Kesan ubat. Saya hanya mampu simpati dan memberi semangat.
Pengajaran sepanjang berada di hospital dan menjaga orang sakit.... Alhamdulilah. Allah masih memberi saya peluang untuk berada dekat denganNya. Dugaan sakit adalah peringatan kepada saya yang masih lalai. Dugaan sakit adalah tanda untuk memulakan pembersihan hati dan tingkah laku. Mengendalikan orang sakit memberi peluang kepada saya untuk menambah pelaburan akhirat tanpa wang ringgit selain mengenal peribadi Hospital Sg. Buloh yang agak mesra dan bersistem. Ramai yang tak merebut peluang percuma ini kerana katanya menjaga orang sakit adalah sesuatu yang merugikan... masa dan tenaga.
Terfikir juga, suatu hari nanti jika berpeluang... saya ingin luangkan masa membuat kerja-kerja kebajikan menjaga membantu orang sakit di hospital sebab ada orang sakit kategori perlu-bantu tiada penjaga atau penjaga tak selalu disisi. Apa pun, syukur juga kerana Allah selalu melancarkan urusan sepanjang saya bertugas.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...