March 7, 2015

Bonus kehidupan


Cik Diari Maya,

Alhamdulilah. Saya masih sibuk menyiapkan projek uncang terkini. Setakat ni lebih kurang 55%. Tak larat buat banyak dalam hari-hari kerja. Letih. Insyallah harap2 dapat buat banyak peratus hari ni. Saya ada baki 2 hari ni saja. Jadi, selepas cuti seminggu ni saya agak sibuk.
Alhamdulilah... rezeki penat lelah bekerja dalam tempoh setahun. Saya perlu ingat, rezeki ni mungkin dipinjamkan sekejap. Saya sedang diduga... bagaimana saya membelanjakan kurniaanNya. Bila-bila masa, Maha Pemberi boleh tarik balik. Jadi, saya perlu berpada-pada dan berkongsi nikmat pemberian ini. Jiwa perempuan tak dapat lari dari pantang nampak. Bila dah nampak, membuak-buak nak beli. Nafsu godaan syaitan. Pada saya, saya layan dulu mata dan nafsu tengok dan belek. Saja dera jiwa. Hahaha.. Bila kaki, tangan dan mata dah mula penat, tandanya seisi layan nafsu dah cukup. Jom kita ke surau... kita solat dan istighfar banyak-banyak. Keluar surau, cari tempat makan yang sedap-sedap. Layan nafsu makan, tak apa. Bila dah cukup menggembirakan tekak dan usus, nafsu membeli dah reda dan tak perlu patah balik ke tempat beli belah tu. Arahkan kaki ke stesen komuter. Moh kita balikkkkkk!! Padan muka setan-setan yang cuba goda aku. Huahahahahahahaha. Kita selalu jadi mangsa syaitan, sekali sekala kita kenakan balik. Dalam membeli belah ni, Tok Siak memainkan peranan penting. Dia tolong pancong sebelum saya buat keputusan membeli. Biasanya dia cakap, tak perlu... boleh buat sendiri.. tak penting.. benda kan dah ada.. belum tentu guna nanti, saya akur. Alasan pada diri sendiri, Tok Siak tak kasi! Senang. Pancung terus. Itulah satu cara terbaik untuk elak poket bocor. Sesungguhnya dia memahami nafsu $$$ isterinya. Me aceh cayangg.

Cerita kambing2 kami di pagi Sabtu


Sekian.

No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...