April 4, 2015

Pemberontak

Cik Diari Maya,

Kadang-kadang jiwa & hati saya memberontak. Apa lagi yang perlu saya lakukan supaya sedara mara atau kawan-kawan nampak kebaikan saya. Menguruskan arwah ayah semasa sakitnya, Cik Cha dan baru -baru ni En. Zul... masih jahat ke saya? Kadang-kadang hati ini berasa kecil, sedih dan menangis bila terpandang dan memandang penerimaan mereka. Kebaikan yang tak dapat menutup kesilapan lalu saya.
Hanya Tuhan yang mengetahui....
Pengorbanan Tok Siak memahami situasi dan kehidupan saya, amat saya hargai. Saya mohon kepadaNya, jangan ambil Tok Siak terlalu awal. Beri saya peluang berbakti kepada beliau. Semoga Tok Siak sentiasa diberkati dan dirahmatiNya...

... kenapa tetiba teringat sikap mereka? Dah pesan banyak kali, Jangan pandang belakang! Terus maju... terus perbaiki diri sendiri. Positif. Mereka?... Semoga mereka mendapat pentunjukNya. Jika ingin terus biarkan hati hitam, maka kekal jadi BADUT hasutan syaitan. 


No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...