January 14, 2015

Reben dan satin

Azam saya selalu ialah jadi insan yang serba boleh dan berdikari. Umat yang baik, isteri yang baik, anak yang baik, kawan yang baik, pekerja yang baik, boleh dan pandai masak, menjahit, berkraf, menternak.. cucuk tanam. Insan serba boleh yang berjaya dan sedang menuju ke arah itu sedikit demi sedikit hingga hujung nyawa. Insyallah. Insan serba boleh yang sempurna... tak mungkin. 
Banyak yang saya mahu buat, apakan daya. Tok Siak selalu cakap, saya suka rancang atau buat sesuatu yang luar dari kemampuan. Betul tu. Saya punya sepasang mata, telinga, tangan dan kaki, sehari hanya ada 24 jam... setahun ada 365 hari. Otak saya pula hanya mampu bekerja dengan baik dan waras hanya lebih kurang 4 jam saja. Saya pernah siapkan projek uncang renda 700 pcs dalam masa 1 bulan. Lepas waktu kerja, di situ saya menjahit, menguruskan rumahtangga.. hal keluarga dan hal kerja sambilan melukis. Di situ juga perlu masa untuk rehat. Memang sempat tapi... terpaksa ambil cuti kerja dan Tok Siak jadi mangsa.
Tok Siak selalu menyokong dan membantu saya menuju ke arah insan yang serba boleh. Saling menyokong dan bekerjasama kan penting untuk berjaya, bahagia & ceria ;)

















No comments:

Post a Comment

28 Oktober 2023

 Hari ni hari lahir Abang yang ke 51.. semoga roh mu di RahmatiNya. Bercekau & ketawa dah jadi kenangan. Dia lah idola. Abg borek adik r...